dimarts, 24 de març del 2009

ALBERT CASALS

LA REVOLUCIÓ POSITIVA

La primera regla per la superació és adoptar, desenvolupar i millorar les actituds i els hàbits positius.

Albert Casals és un jove català que ens ofereix una lliçó de vida. Té 18 anys i des dels 8 va amb cadira de rodes, però això no li impedeix viatjar tot sol i sense diners per tot el món.

Ha escrit un llibre, "El món sobre rodes", una història d'aventures i superació personal d'aquest adolescent carismàtic.
El periódico.cat del dia 23 de març ha editat una entrevista que paga la pena de llegir:
“.../...
--Viatja des dels 14 anys. ¿Per què?
--Gairebé sempre faig el que vull i tenia moltes ganes de viatjar. ¿Per què esperar, si viatjant sóc feliç?

.../...--¿El van ajudar els pares?
--Ells volen que jo sigui feliç, i saben que viatjant ho sóc. He tingut molta sort amb ells.

--¿Què és el que més li agrada dels viatges?
--La gent. Trobes gent meravellosa que t'ajuda. No m'interessa veure monuments ni anar a menjar a restaurants. En tinc prou de ser-hi.

--¿Sempre viatja sol?
--Sol i en autoestop. Abans gastava tres euros al dia per menjar, ja que dormo als parcs o a la platja. Ara he tornat d'un viatge per Amèrica i he aconseguit no gastar res. Vaig sortir amb 20 euros i vaig tornar amb 20 euros al cap de sis mesos.

--¿I com ho va aconseguir?
--Faig màgia al carrer o toco música. A la gent li agrada i em regala menjar, i a vegades em convida a dormir a casa seva. És fàcil fer amics.

--¿No és un destorb desplaçar-se en cadira de rodes?
--Mai ho he vist així. Ni al principi. Ara ja la domino i fins i tot he anat per la platja i el desert.../..”

L'Albert ens ofereix un magnífic exemple de superació davant les dificultats i ens mostra que la fortalesa humana pot superar les dificultats del destí.

A més, si el voleu escoltar-lo ho podeu fer des de la web de TV3:
http://www.tv3.cat/videos/1096919/Albert-Casals-Anar-amb-cadira-de-rodes-es-un-avantatge